Anzeige

Einzelnen Beitrag anzeigen
Alt 28.07.2006, 12:18   #1   Druckbare Version zeigen
DrDeath Männlich
Mitglied
Themenersteller
Hat Elsevier eigentlich keine Korrekturleser?

Ich bin vorhin bei der Literaturrecherche auf diesen schönen Artikel gestoßen: Z.C. Weia, et al., J. Molec. Struc. 2005, 748, 1-4

Ich zitiere mal ein paar Sätze:
Zitat:
These molecules consist of a typical D-p-A charge transfer structure, in which, carbazole group is employed as donor, and pyridinium group or thiazole group is employed as accepter
Zitat:
In molecule A, the the electron transfer accepter is methyl-pyridinium, which have very high electron-accepting ability; while the electron transfer donor is the carbazole, and the butyl group enhances the electron-donating ability of the carbazole and extends the arm of electron transfer dipole moment.
Zitat:
Their absorption and fluorescent spectra are the very same.
Zitat:
This is due to the phenyl plays a role of donor for pyridinium to satisfy the electron requirement of pyridinium, it make the pyridinium has less ability to withdraw electron from carbazole group, and results in very weak electron transfer dipole moment of the whole molecule B.
Zitat:
This results implies that design of the donor acceptor end group is important for developing molecule with large two-photon absorption cross-section in short wavelength, i.e. p-conjugated plane can be relative smaller and the donor acceptor end group should be designed to make the charge transfer dipole moment as larger as possible. In this experiment, the largest TPA cross-section of this new molecules reach 617.3 GM.
Ich sage ja nichts dagegen, daß die Autoren entweder nur rudimentäre Englischkenntnisse oder ein Übersetzungsprogramm verwendet haben - aber hätte nicht irgendeinem Gutachter, Redakteur oder Lektor vor der Veröffentlichung auffallen müssen, daß das geringfügig verbesserungswürdig ist?
DrDeath ist offline   Mit Zitat antworten

Anzeige